پوشاک آرمان
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تکنیک های ساده برای کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک

کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک
  • کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک دارای جذابیت های فراوانی است. سود آوری در این حوزه بسیار بالا است به همین دلیل وارد شدن به این صنعت آرزو و ایده آل کارآفرینان بسیاری در سراسر جهان است. نکته جالب توجه درباره صنعت و مد و لباس این است که امکان کارآفرین در آن با کمترین سرمایه نیز امکان پذیر است.

    انواع مختلف اشتغال زایی توسط کارآفرینان حوزه مد و لباس

    کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک به شکل های مختلفی سبب اشتغال زایی می شود که مهمترین آن ها عبارتند از:

    ۱: طراحی مد و پارچه.

    ۲: تولید مواد اولیه.

    نکته: یکی از نقاط قوت شروع کسب و کار و کارآفرینی در زمینه مد و پوشاک، امکان شروع فعالیت با کمترین سرمایه ممکن است.

    پر سود ترین ایده های کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک

    میثم شکری ساز نابغه کسب و کار ایرانی معتقد است که پرسود ترین ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک می تواند موارد زیر دانست:

    ۱:  طراحی پوشاک بچگانه و بزرگسال

    طراحی لباس برای کودکان جذاب ترین ایده در میان ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک است. برای این کار میتوان یک نمونه لباس را با هزینه ناچیز طراحی کرد. سپس بر روی طرح کار کرد و از همان طرح برای تهیه لباس کودکان و بزرگسالان به طور همزمان استفاده کرد. تنها کاری که لازم است انجام داد تغییر ظاهر طرح متناسب با افراد است. 

    ۲: سوزن دوزی و تزیین لباس

    این ایده نیز یکی از پرطرفدار ترین ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک است. زیرا تزیین لباس و سوزن دوزی بهترین راه برای شکوه و جلا بخشیدن به لباس است. امروزه انجام این کار سود بالایی را به دنبال دارد. بنابراین می توان با خیالی آسوده در آن وارد شد و در مدت زمانی اندک به کار خود رونق داد.

    ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک

    ۳: باز کردن مغازه بوتیک

    باز کردن مغازه بوتیک یکی از به روز ترین ایده های های کارآفرینی در مد و پوشاک است. راه اندازی این کسب و کار نیاز به سرمایه نسبتا بالایی دارد اما با کمی ذکاوت و درایت می توان در زمان اندکی به سود رسید.

    ۴: فروشگاه آنلاین لباس

    فروش آنلاین شناخته شده ترین و محبوب ترین ایده برای کسب و کار لباس است. کارآفرینان با فراگیری مهارت های فروش آنلاین می توانند کسب و کاری پر سود برای خود دست و پا کنند.

    ۵: راه اندازی کسب و کار بازاریابی البسه‌ جین و چرم

     تجربه نشان داده است که وارد شدن به حرفه فروش پوشاک جین و چرم به ندرت با شکست مواجه خواهد شد. زیرا افراد در هر سن و سالی و در هر موقعیتی لباس های چرم و جین جزء ایده آل هایشان بوده و هست.

    ۶: وبلاگ نویسی درباره مد و لباس

    نوشتن وبلاگ درباره لباس یکی دیگر از ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک است. با این کار می توان اطلاعات و دانش خود را در این زمینه در اختیار افراد دیگر قرار داد و در مقابل نیز برای خود درآمد زایی نمود.

    چگونگی ایجاد کسب و کار در حوزه مد و پوشاک

    برای ایجاد کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک باید مراحل ذیل را طی کرد:

    ۱: تحقیق و بررسی کامل در زمینه این صنعت

     اولین مرحله برای ایجاد کارآفرینی در حوزه لباس داشتن اطلاعات جامع و کامل در این باره است. با تحقیق و بررسی می‌توان به موارد و نکات مفیدی درباره نحوه شروع به کار در این صنعت پی برد.

    ۲:  تعیین جایگاه خود در بازار

    دومین مرحله برای ایجاد این نوع کسب و کار خلاق بودن و عرضه مدل های  متفاوت به بازار است. برای یافتن جایگاه خود در بازار باید از موقعیت های ایجاد شده در بازار نیز استفاده کرد.

    ۳: داشتن طرح کسب و کار

    برای کارآفرینی در حوزه لباس افراد باید دارای یک طرح و برنامه کاربردی باشند. زیرا کارآفرینان بدون برنامه اینده ای بجز هدر رفت سرمایه و شکست در انتظارشان نخواهد بود.

    ۴: داشتن یک برنامه مالی

    داشتن یک برنامه مالی باعث خواهد شد تا کارآفرین حساب دخل و خرج خود را داشته باشد. همچنین سبب ثبات کسب و کار شده و به کارآفرین کمک می کند تا درباره سرمایه خود بهتر تصمیم بگیرند.

    ۵: ایجاد طرح های مخصوص به خود

    در این مرحله لازم است از طرح های شیک و پرطرفدار ایده گرفت. سپس از دل آن ها طرح های مختص به خود را بیرون کشید و آن ها را جهت استفاده بر روی کاغذ پیاده نمود.

    : تعیین استراتژی برای بازاریابی

    این مرحله یکی از مهم ترین مراحل کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک است. زیرا صاحب شغل یا همان کارآفرین باید مخاطبان و علامت تجاری خود را مشخص نماید.

    ۷: بررسی دوباره طرح کسب و کار

    این مرحله دقیقا بعد از راه اندازی کسب و کار خواهد بود. کارآفرینان در این مرحله مدل و نوع کسب و کار خود را مورد بررسی قرار می دهند تا از سود دهی فعالیت خود مطمئن شوند.

    ۸: شروع تولید

    هیجان انگیز ترین مرحله ایجاد کسب و کار حوزه لباس شروع تولید است. در این مرحله طرح های موجود به دست تولید کنندگان سپرده می شود.

    ۹: آزمایش محصول تولید شده

    آزمایش محصول آخرین مرحله از مراحل ایجاد کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک است. برای این کار باید محصول تولید شده را در اختیار مصرف کنندگان قرارداد و منتظر بازخورد آنان ماند.

    کارآفرینی در حوزه لباس

    کارآفرینان برتر حوزه مد و پوشاک چند دسته هستند؟

    کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک صاحبان مشاغل یا کارآفرینان موفق را به دو دسته تقسیم کرده است. دسته اول کارآفرینانی هستند که خود صاحب یک برند می باشند. دسته دوم نیز کارآفرینانی هستند که به شکل سرمایه گذاری بر روی یک برند یا شرکت فعالیت می کنند. هر دو دسته از کارآفرینان تمرکز خود را بر روی تشکیل گروهی از افراد آموزش دیده و حرفه ای و ایجاد سود آوری گذاشته اند. 

    راز های موفقیت کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک

    از جمله راز های موفقیت کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱:  اولین راز موفقیت در این کار ثبت قانونی لوگو برند طرح و رنگ مخصوص کارآفرین و محصول تولید شده او است. در واقع همین جزئیات ناچیز می توانند راه رسیدن به موفقیت را برای کارآفرینان هموار کنند. 

    ۲: برجسته کردن ویژگی های محصول تولید شده با استفاده از تبلیغات یکی دیگر از رازهای موفقیت ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک است. با تبلیغات سود مند و هدفمند می توان ویژگی های بارز محصول تولیدی خود را به رخ رقیبان کشید. با این کار توجه خریداران و مصرف کنندگان به سوی محصول کارآفرینان جلب خواهد شد.

    اهمیت مشتری مداری برای کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک

    دکتر شکری ساز معتقد است که با ایجاد کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک صاحبان این شغل دارای مشتریان و مخاطبان بسیاری می شوند. نباید فراموش کرد که این کار آفرینان رقیبان بسیاری نیز دارند. بنابراین برای موفقیت در این کار داشتن رویکرد مشتری مداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

    کارآفرینان برتر حوزه مد و پوشاک

    اقدامات مهم در خصوص مشتری مداری یا مشتری محوری

    مشتری مداری برای حرفه کارآفرینی در حوزه مد و پوشاک شامل اقدامات ذیل می شود:

    ۱:  نحوه برخورد با مشتری.

    ۲:  عرضه خدمات متنوع به مشتری.

    ۳: داشتن سیستم مدیریت مشتری و تشویق آنان به خرید.

    کلام پایانی

    پیاده سازی ایده های کارآفرینی در مد و پوشاک همواره با چالش ها و موانع مختلفی برای افراد همراه است. با این حال  اگر این نوع کارآفرینی بر اساس دانش و تجربه باشد قطعا با موفقیت های بزرگ و سود بسیار همراه خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0
    دیدگاه‌های نوشته

    *
    *

    دو × 3 =