پوشاک آرمان
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دیجیتال فشن، ورود تکنیک های خلاقانه به دنیای مد

دیجیتال فشن
  • امروزه در دنیای مد مانند بسیاری از شاخه های هنری دیگر شاهد معرفی تکنیک های خلاقانه از طریق فناوری هستیم. و این باعث شده مختصات بین رشته ای صنعت مد مرزها را بشکنند و طیف وسیعی از افراد علاقه مند به این زمینه را به خود جلب کنند. در این مقاله در مورد آخرین زمینه صنعت مد یعنی مد دیجیتال و مد دیجیتال صحبت خواهیم کرد و خلاقیتی را که هنرمندان این حوزه از دیدگاه های مختلف به دنیای مد آورده اند بررسی می کنیم.

     مد دیجیتال

    دیجیتال فشن چیست؟

    Digital Fashion نمایشی بصری از لباسی است که با استفاده از فناوری و نرم افزار رایانه ای به صورت سه بعدی ساخته می شود. مد دیجیتال همچنین تعامل بین فناوری دیجیتال و مد را برقرار می کند. امروزه ICT با بینش عمیق در صنعت مد و تجربه مشتری ادغام شده است.

    این تعاملات در سه سطح اصلی رخ می دهد:

    در جایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای طراحی و تولید محصولات مد استفاده می شود. برخلاف سازمان های کاملاً صنعتی که مستقیماً از فناوری های دیجیتال استفاده می کنند. ۲

    ICT نوعی فناوری است که برای توزیع ، فروش و خرید آنلاین استفاده می شود.

    . فناوری اطلاعات از طریق فعالیت کلیه ذینفعان مربوطه که در ایجاد دنیای مد نیز نقش دارند.

    دیجیتال فشن

    طراحی، تولید و سازماندهی

    از جمله بسیاری از تکنیک های موجود برای طراحان مد و مدل سازی ، چاپ پارچه دیجیتال است. چاپ دیجیتال فرایندی است که در آن چاپ مستقیماً روی پارچه های چاپگر اعمال می شود و باعث کاهش ۹۵ درصدی آب ، ۷۵ درصدی انرژی و حداقل ضایعات نساجی می شود.

    مزیت اصلی چاپ دیجیتال توانایی اجرای هر طرحی بسیار کوچک است. چاپ دیجیتال منسوجات احتمالاً بزرگترین نوآوری مد قرن بیست و یکم است که توسط کریستینا بینکلی در وال استریت ژورنال اعلام شد. فناوری چاپ دیجیتال به طراحان این امکان را می دهد تا ضمن تقویت برند خود ، نوآوری های لازم را داشته باشند.

    دارندگان مارک هایی مانند Pucci ، Prada و Jil Sander از این فناوری برای ایده های خود استفاده می کنند.

    طراحی، تولید و سازماندهی

    دیجیتالی شدن صنعت مد

    صنعت مد به طور مستقیم در نتیجه رشد فناوری و تأثیر آن بر رفتار مصرف کننده در حال تغییر است. تحول دیجیتال در زمینه مد ابزاری است که از طریق آن نمایش های مد می توانند از برند و محیط زیست و اعتبار طراحان آن در یک محیط ناامن و پیچیده محافظت کنند. در دسترس بودن تجزیه و تحلیل داده های بزرگ نیز می تواند به صورت استراتژیک توسط شرکت های مد استفاده شود تا تجربه مشتری را مطابق با سلیقه طراح سازگار کند.

    در حقیقت ، چالش نهایی شرکت های مد این است که بتوانند تحولات دیجیتالی مانند مد دیجیتال را در هر جنبه از فرهنگ سازمانی خود در نظر بگیرند. در صنعت مد ، از خرده فروشان تخفیف جهانی گرفته تا مارک های لوکس انحصاری ، بخش قابل توجهی از اقتصاد جهانی را هدایت می کند. صنعت مد یکی از زمینه های چالش برانگیز است که به دلیل عدم اطمینان اقتصاد جهانی و روندهای مشخص و تغییرات صنعتی در حال حرکت به جلو است. رشد و قابلیت استفاده از فناوری های دیجیتال ، شرکت ها را قادر به تعامل و تأثیرگذاری روی یکدیگر کرده است. زیرا آنها از انتخاب و مسئولیت نحوه نگاه به جامعه و مشارکت در شبکه های اجتماعی و درک مصرف کالاهای خریداری شده بسیار آگاه هستند.

    دیجیتالی شدن صنعت مد

    این مطلب ادامه دارد … .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0
    دیدگاه‌های نوشته

    *
    *

    هجده − 15 =