پوشاک آرمان
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مفهوم لباس ها در رویدادهای فشن شو

مفهوم لباس ها در رویداد های فشن
  • کلمه انگلیسی نمایش مد در اصل ترکیبی از دو کلمه “FASHION” و “SHOW” به معنای نمایش مد است. به محض شنیدن کلمه “فشن شو” ، ممکن است به فکر یک خانم یا آقایی جوان با موهای عجیب یا لباس غیر رسمی تکه تکه و خال کوبی در سراسر بدن او بیفتید ، اما حقیقت این است که هدف از نمایش های بزرگ مد این است که کل جهان مدل های مرسوم و مد روز صنعت پوشاک را به پیروان و علاقه مندان این صنعت نشان می دهد.

    مفهوم لباس

    در مورد فشن شو بیشتر بدانیم

    مد در دنیای مد و لباس به معنای سبک ، روش و روش است و غالباً برای افرادی که روش خاصی را در وسایلی مانند جواهرات ، لوازم جانبی و لباس ایجاد کرده اند ، در قالب رویدادها به مخاطبانشان ارائه می شود. آنها بسیار متفاوت از بقیه روش ها عمل کردند و ایده های خود را به روشی آوانگارد طراحی و اجرا کردند. با توجه به علاقه عمومی به این زمینه و تأثیر آن ، بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان تصمیم گرفتند در این “هنر” و “صنعت” سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل ، پس از مدتی ، در اروپا و آمریکا به عنوان یک صنعت پر رونق بین مردم و تجارت بزرگ شناخته شد.

    در مورد فشن شو

    واژه شو” به چه معناست؟

    همانطور که می دانید ، واژه نمایش یک کلمه انگلیسی است که به دلیل استفاده و تکرار در فرهنگ عامه در ایران ، به نمایش نیز معروف است و این کلمه به صورت محاوره ای استفاده می شود که در اینجا برای معرفی انواع “مد” استفاده می شود . این برنامه ها استفاده از واژه نمایش مد طراحان مد و صاحبان مارک های بزرگ دنیا با شرکت در این رویدادها می توانند جدیدترین طرح های خلاقانه خود را در زمینه لباس برای هنرمندان و مردم به نمایش بگذارند. این امر به رشد اقتصادی در صنعت مد منجر شد زیرا به صورت زنده اجرا می شد و تولیدکنندگان و طراحان می توانستند همزمان از این رویدادها بهره مند شوند.

    تاریخچه فشن شو

    اگرچه تاریخ دقیق آغاز این صنعت در جهان مشخص نیست. می توان گفت که در سال های آخر قرن هجدهم ، رژه های مد برای اولین بار در خیابان های پاریس دیده می شد و در سال های اولیه قرن نوزدهم ، تولیدات برای اولین بار در ایالات متحده و شهر نیویورک افتتاح شد. در دهه های اولیه قرن بیستم ، نمایش های مد در سراسر ایالات متحده گسترش یافت. در همین حال ، برخی از تولیدکنندگان به همراه طراحان مارک های مختلف تصمیم به برگزاری این فشن شوها در یک مکان خاص گرفتند و بیشتر آنها در قالب نمایش به اجرا درآمد ، به گونه ای که یک راوی مضمون این فشن شوها را تبلیغ کند . موضوع نمایش های مد در دهه ۹۰ به یک استراتژی محبوب تبدیل شد و تمام نمایش های مد که در نیویورک برگزار می شد با هم ادغام شدند و بدین ترتیب اولین هفته مد مدرن در آمریکا شکل گرفت.

    این هفته های مد به ترتیب در نیویورک ، ایتالیا ، آمستردام ، انگلیس و فرانسه با برنامه از پیش تعیین شده برگزار می شد.

    روند برگزاری فشن شوها به چه گونه‌ای است؟

    این وقایع معمولاً از تعداد زیادی مدل زنده (مانکن) تشکیل شده بود ، از جمله زنان و مردان با اندام خاص ، که معمولاً گاهی اوقات ایستاده و ثابت یا در راهروی باریکی به شکل “راه رفتن گربه” راه می رفتند. تماشاگران نیز به تماشای رژه خود در دو طرف یا دایره می نشستند و لباس ها دیده و بررسی می شدند. به صورت پیاده روی ، به این مدل ها راه باری گفته می شود که در واقع باید به گونه ای باشد که لباس ها و سازندگان آنها به مناسب ترین و زیباترین شکل به نمایش درآید. پس از اجرای نمایش زنده ، اهداف دیگر این رویداد براساس آرا و نظرات مخاطبان آن و درک آنها از مجموعه است.

    استایل لباس فشن شو

    نوآوری دلیل خلق انواع لباس ها در رویدادهای فشن شو

    در اوایل قرن بیستم ، نوآوری ها در اجرای این نمایش های مد به گونه ای اعمال شد که برخی از طراحان معاصر از ذوق ، استعداد و خلاقیت عناصر بصری مختلف مانند موسیقی زنده اجرا شده توسط گروه های بزرگ موسیقی ، استفاده از خیره کننده و نور متنوع و آنها مرحله را با فن آوری ویژه به روز کردند.

    دلیل اصلی ایجاد همه این عناصر در این رویدادها ، نشان دادن خلاقیت در طراحی و دوخت لباس بود که منجر به شکل گیری جشنواره ها و رویدادهای بزرگ برای معرفی برندها در اروپا ، آمریکا و سراسر جهان شده است.

    نوآوری دلیل خلق انواع لباس ها

    چرا لباس‌های غیرقابل‌ فروش طراحی می‌کنند؟

    به طور کلی ، صنعت مد طیف وسیعی از سبک ها و سلایق مختلف و ترکیبی از خلاقیت و هنر است. در صنعت مد ، طراحان لباس مجموعه های لباس را برای دو منظور طراحی و اجرا می کنند:

    طراحی لباس غیر قابل فروش

    ۱٫ طرح های روزانه که نسبتاً با آنها بیشتر آشنا هستیم و دارای رنگ و طرح های مختلفی هستند و برای استفاده روزانه و فروش در بازار پوشاک طراحی و دوخته می شوند.

    ۲٫ با هدف انتقال پیام یا مفهوم خاصی در فرم هنری (لباس) شکل می گیرد. در این حالت ، چشمان ما با المان ها و پارچه های گران قیمت با دوخت دست و ظاهر منحصر به فرد آن در ظاهر لباس آشنا نیستند. این لباس ها با الهام از یک منبع خیالی و بر اساس مفهوم خاصی طراحی شده اند ، به طور کلی برای نمایش در گالری ها و غالباً در ویترین های مارک های معتبر تولیدکننده لباس یا خانه های مد طراحی شده اند و مخاطبان آنها افراد خاصی مانند افراد مشهور هستند. برای مهمانی های خاص ، مانند فرش های قرمز.

    می توان گفت که صنعت مد مشهور و موفق جهان موفقیت خود را مدیون طراحان بزرگی مانند مارک جیکوبز ، کارل لاگرفلد ، جورجیو آرمانی ، دوناتلا ورساچه ، تام فورد و بسیاری دیگر از طراحی های مد در جهان است که نباید دست کم گرفت. این رویداد با معرفی آثار چنین هنرمندانی شناسایی می شود و آنها با تمام توان این روند را ادامه می دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    0
    دیدگاه‌های نوشته

    *
    *

    12 + شش =